Vesiliikenne lähisaarille Vesiliikenne lähisaarille « Back Share icon Share Share in Facebook Share in Linkedin Share in Twitter Send as an email 1. Mikä oli Helsingin ensimmäinen säännöllinen höyrylaivareitti? Kauppatori – Laajasalo – Korkeasaari Kauppatori – Suomenlinna – Kulosaaren kasino Kauppatori – Kaivopuiston kylpylä – Viapori Kauppatori – Lammassaari – Kallvik 2. Mikä vähensi vesiliikennettä Helsingissä 1900-luvun alkupuolella? Kaluston vanheneminen Raitiovaunuverkoston laajeneminen ja linja-autojen yleistyminen Säännösten tiukentuminen Korkeat polttoainekustannukset 3. Milloin Korkeasaareen alettiin liikennöidä höyryaluksella? 1930 1918 1905 1922 4. Kuinka monta matkaa Korkeasaareen tehtiin vuonna 1922? 49 000 371 000 209 000 283 000 5. Mitä ongelmia paikallinen vesiliikenne kohtasi 1860-luvulla? Polttoaineen saatavuus Alusten kippareiden piittaamattomuus ja konerikot Matkustajamäärien vähäisyys Vesiliikenteen ruuhkat 6. Mikä alus korvasi S/S Korkeasaaren sodan jälkeen? J. L. Runeberg Alice Svea Wappu 7. Kuinka monta höyryvenettä hankittiin 1890-luvulla? noin 30 noin 20 15 noin 50