Vesiliikenne lähisaarille Vesiliikenne lähisaarille « Tillbaka Share icon Dela i Facebook Share in Linkedin Twitter E-post 1. Mikä oli Helsingin ensimmäinen säännöllinen höyrylaivareitti? Kauppatori – Kaivopuiston kylpylä – Viapori Kauppatori – Suomenlinna – Kulosaaren kasino Kauppatori – Lammassaari – Kallvik Kauppatori – Laajasalo – Korkeasaari 2. Mikä vähensi vesiliikennettä Helsingissä 1900-luvun alkupuolella? Säännösten tiukentuminen Kaluston vanheneminen Raitiovaunuverkoston laajeneminen ja linja-autojen yleistyminen Korkeat polttoainekustannukset 3. Milloin Korkeasaareen alettiin liikennöidä höyryaluksella? 1918 1922 1930 1905 4. Kuinka monta matkaa Korkeasaareen tehtiin vuonna 1922? 209 000 371 000 49 000 283 000 5. Mitä ongelmia paikallinen vesiliikenne kohtasi 1860-luvulla? Matkustajamäärien vähäisyys Polttoaineen saatavuus Alusten kippareiden piittaamattomuus ja konerikot Vesiliikenteen ruuhkat 6. Mikä alus korvasi S/S Korkeasaaren sodan jälkeen? J. L. Runeberg Alice Svea Wappu 7. Kuinka monta höyryvenettä hankittiin 1890-luvulla? noin 30 noin 20 noin 50 15